26 de setembre 2007

Resposta a M.Àngels Mestre

Aquesta la carta que M. Antònia Catllà , la presidenta de l'Associació Catalana del Síndrome de Fatiga, va dirigir a La Vanguardia en reacció a l'entrevista a M. Àngels Mestre. Esperem que altres mitjans la reprodueixin. Crítica però sensata.



CUANDO EL CUERPO GRITA
Barcelona - No conozco a M. Àngels Mestre, entrevistada en la contra el 20/ IX/ 2007 ("El cuerpo grita que hay que cambiar algo"), pero sí a centenares de enfermos de fibromialgia y de síndrome de fatiga crónica, y nunca he conocido a nadie que se haya curado. Lo que sí veo cada día es cómo mucha gente prueba todo tipo de cosas, como ella, buscando aligerar su sufrimiento.

Estar curado significa poder comer lo que quieras sin que te siente mal, ir a trabajar y cumplir con tus responsabilidades sin reventar, llevar una casa, unos hijos y tener tiempo y fuerzas para disfrutar del tiempo de ocio, entre otras muchas cosas.

Vivir sin obligaciones, sin horarios, hacer siempre lo que te apetece y comer sólo comida biológica es un lujo sólo para privilegiados, como también lo es disponer de chófer o de dos secretarias. La gente corriente no llega a tanto.

Lo que realmente necesitamos para curarnos es investigación, y para aligerar nuestro sufrimiento, no estaría de más empezar a recibir un poco de respeto. Igual que el cáncer o el sida no se curan con terapias psicoemocionales o comida macrobiótica, la fibromialgia y el síndrome de fatiga crónica, tampoco. No insistan.

M. ANTÒNIA CATLLÀ Presidenta Associació Catalana Síndrome de Fatiga Crònica

2 comentaris:

Isabel ha dit...

Jo també pertanyo al grup del dolor diari. Però no puc quedar-me a casa a escriure i menjar kombu i wakame. Em llevo a les cinc, m'empastillo, agafo el tren a les 6, camino una hora fins la feina, treballo fins les 3 de la tarda, i desfaig el camí fins que arribo a casa a les 5 de la tarda. Llavors estudio i faig les feines de casa, dono el menjar als gossos i els gats, estenc la roba, faig el sopar, sopem i caic morta al llit. Ho consegueixo amb més pastilles, encara que miro de prendre les mínimes possibles. Però sóc feliç: tinc la millor família i molta sort. Però el dolor no em marxa així com així.

Marta ha dit...

Hola Isabel, jo tmbe i pertanyo aquet dolor, pero desde fa uns 8 mesos en tinc menys, i tot gracies al cambi de alimentacio, aixo t'ho aseguro que es cert, menjo vegetaria, algas,llet d aros en fi menjar sa i es cert que he trobat cambis, NO CURA, pero ajuda he llejit i estudiat molt sobre Fibromialgia i alimentacio i es cert.(ademes he fet un curset de Dietetica i Nutricio) i menjem molte porqueria tu aseguro..
Be espero poguer coincidir.Marta 47 anys